February 6, 2012

Paris vs. New York


Innan ni gör något annat. Gå in på den här bloggen. http://parisvsnyc.blogspot.com/. Vilka tjusiga grejer eller hur?! I många år har jag spanat på de här bilderna och tyckt att de har varit superfina. Det hänger till och med en på väggen hemma numer. 

Förra veckan kom Vahram Muratyan till New York för att signera sin nya bok, Paris versus New York. Jag har länge velat få tag på boken men den har bara funnits i Paris. MEN nu jäklar. 

Jag mötte upp Alex or Ariana på Biergarten. 

Mycket otålig trippade jag (nåja, klampade mer kanske) runt hörnet till The Standard bookshop.  

Gick förbi en ganska så tom skridskobana men de som åkte där såg ut att ha roligt (och vara fulla). 

Och kom fram till världens längsta och långsammaste kö. suck. stön. orka. 

Vi stod länge och tryckte näsan mot glaset och tittade på alla som drack vin, skrattade och fick böcker signerade. Bokberget minskade hastigt och folk började springa och köpa böcker på andra ställen. Paaaanik. 

Tillslut. JA! (om jag hade fått min vilja igenom hade vi lämnat kön för 30 minuter sedan men Alex envisades tackochlov). Vi knep till och med de sista ölen.  

Efter att Alex nästlat sig in hos ett glatt gäng lyckades han bakvägen få tag i en signerad bok. Så vi slapp stå i kö och vara rädda att böckerna skulle ta slut.  
Yeah!



Monsieur Vahram Muratyan. Ganska så fransk.

Min favoritbild med två favoritplatser. 

3 comments: