April 1, 2012

30 Rocks!

I lördags fyllde jag 30! Megabra att fylla på en lördag just när man fyller 30. Extra bra var också att lillasyster är här och kunde vara med och fira. Har försökt att planera upp min födis med Alex ett tag men han har inte visat speciellt stort intresse så jag trodde att det skulle bli en ganska lugn dag. Istället blev det en dag fullspäckad med hemliga saker som Alex hade fixat och ordnat med.  

Blev väckt med sång, tårta och fantastiska guldballonger. Trots rävsov i en timme ser jag otroligt trött och nyvaken ut. Tydligen stor talang för rävsov. Härligt. 
Ni förstår ju hur gott det var. Läs mer på syrrans blogg hur man gör. http://www.badbakeday.com/

Efter sång och tårta var det dags att skypa in världen till frukostbordet. Här ser vi mamma och pappa skåla med oss. Lillasyster nummer två, Hanna, var också med. De sista minuterna lyckades vi få in Lina från Tanzania också. Underbart!

Efter frukosten var det dags att gå ut på hemliga grejer. Alex satte oss på tunnelbanan mot Upper East och vi hoppade av på 86e gatan. 

Vi skulle nämligen hit. Guggenheim. 
Här fick vi varsitt  Francesca Woodman kort. Alex hade skrivit ihop en liten sammanfattning om fotografen vars bilder vi skulle se. Jag har sett Francesca bilder innan och tycker att de är fantastiska så YEY!
Tyvärr gällde inte ljudguiderna fotoutställningen vi skulle se men lyssna lite på en annan utställning om Burma innan vi gick vidare till Francescas bilder. 


Efter Guggenheim gick vi in i Central Park och tittade på de snart överblommade magnoliaträden. 

Men vi hade inte tid att stanna så länge utan fick skynda vidare till nästa hemliga ställe. 

Vi skulle hit och plocka upp lite färdkost. 

Jag gillar ju inte cupcakes jättemycket men de här var GODA!

Sen glömde vi ta bilder på nästa stopp som var MoMA och Cindy Shermans utställning, också jättebra. 

Efter MoMA var vi så hungriga att vi kunde dö så då åkte vi ner till Mooncake Foods och åt lunch. Det var så gott! Egentligen skulle vi till en till utställning men klockan hade blivit mycket att vi var tvungna att åka hem och byta om. Alex hade nämligen bokat bord. 
Efter några avledande sidospår hamnade vi här. Jag trodde att det skulle bli vi fyra (jag, Alex, Ida och Pontus) som skulle äta middag men väl inne satt det ett fantastiskt gäng och väntade. Kopplade i 2 sekunder inte ihop hur alla de kunde ha hamnat där samtidigt..

Elin, Daniel, Linda, Beata

Världens bästa. 
Elin.

Efter middagen vimsade vi runt lite. Vi var för många för att bli insläppta men hamnade tillslut på Cafe Select där vi stannade tills jag vart så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Himla himla bra födelsedag. Tack och kärlek till alla som var med. 

No comments:

Post a Comment