April 8, 2012

Easter Barbecue

I lördags var det dags för tredje grillningen på terassen. Vädret tillåter grillning om man ses tidigt så klockan fyra ringde Johan och Helena på dörren med en tjusig bukett påskliljor under armen redo att sätta igång grillen.

Eftersom min bästa baksyrra är här hade hon varit hemma hela dagen och fixat påskkakor. Den här veckan hon har varit här har jag fått prova så många kakor och lära mig om nya kakställen. Flott!

Kvällen slutade med min första Hoboken utgång. Det var kul eftersom jag hade ett fantastiskt sällskap men har inte riktigt bestämt mig om var jag tycker om Hoboken by night ännu. Ska testa någon gång till och sen bestämma mig.

På påskafton måste man måla ägg.   

Helena var först ut med att rita av Alex. Ganska nöjd. 

Alex var också ganska nöjd. 

Sen vart Helena avmålad och vi satte igång grillen. 

Pontus målade av mig. 

Här är alla klara. Jag tycker det blev urtjusigt. 

Efter grillningen plockade Ida fram de här fina. Hon har alltså bakat red velvet kakor i äggskal och lagt något göttigt på. Mums. http://www.badbakeday.com/

Helena. 

Jag och Johan. 

Helena tog en tur upp på taket. 

Vår nya ljusslinga invigdes. Det var så fint. Jag älskar kulörta lampor. Mitt bästa. (Tyvärr gick den sönder redan samma kväll). 

Takterassen kommer bli väl använd i sommar. Det är fantastiskt att ha den. Man ser yttepyttelite av Manhattan. Tornet som sticker upp i bakgrunden är freedom tower. 

No comments:

Post a Comment