March 4, 2012

Chelsea art

I veckan har jag varit i Mexico och jobbat. Tog inte med mig kameran dit då jag visste att det mest skulle bli taxi - hotell - kontor i en förort till Mexico City. Det var härligt att komma ner till värme och en miljö som var lite mer smutsig än helylle amerikansk. Jag gillade speciellt de färglada husväggarna, människor som livligt säljer mat och frukt från rullande vagnar och vägarna som man ibland undrar om det är en väg eller inte.

Hur som, innan Mexico var jag i Chelsea och kollade på ett par konsutställningar. Det himla bra faktiskt. Det kostar inget att gå runt på gallerierna och ibland springer man in i något riktigt fint.

Man hittar gallerierna mellan 10-11 avenyn och mellan 20-26 gatan. Ungefär. 

Vi hittade ett jättehus med 9 våningar och på varje våning fanns små små gallerier. Det var helt tyst och öde i nästan hela huset.

Så vi smög mest runt i korridorerna och hoppades på att springa in i något fantastiskt. Det gjorde vi inte. 


urk. 

Jag tror det här är postlådor. 

Efter gallerierna trots total utmattning gick vill till Alex absoluta favoritbutik. Missa inte. De har grejer man inte visste man behövde. 

No comments:

Post a Comment