March 18, 2012

Wicked

Veckan har varit enormt bokad med grillning, musikal, kompisar från förr och födelsedagar. Det har blivit många sena nätter som har varit otroligt roliga men nu är jag lite trött och vill mest ta det lugnt och åka iväg på semester.

I onsdags var jag på musikalen Wicked med jobbet. Min första broadwayshow sen jag kom hit. Hade hört massa bra om den. Dock lyckades den inte uppfylla alla förväntningar. Jag vet inte riktigt vad det var men tyckte den var ganska tråkig. Jag var som tur var ganska ensam att tycka det. Publiken var pepp och tjoade och tjimmade som aldrig förr.

Det börjar bli vår i New York och jag var tvungen att stanna var 5 minut för att ta kort på det fina. 

Snart kommer den här bänken aldrig vara ledig utan fyllas med vindrickande människor som väntar på sitt bord. 

Älskar att solljuset börjar leta sig ner på gatorna. 

och att stan fylls av påskliljor. 

Precis här stannade vi för att äta en fantastisk middag pa BONDST. Sushiställe med ljuvlig mat.

och goda ingefärsdrinkar. Nomnom. 
Efter middagen åkte vi uptown till teatern. 

Ungefär så här såg det ut inuti. 

Vi var lite sena så hela stället var redan fullt. 

Scenen. Under showen fick man absolut inte fota så kameran åkte ner i väskan. 

Ganska sent var det dags att bege sig hem igen. Det var ljummet ute och kändes som sommar. 

No comments:

Post a Comment