September 9, 2011

A tour to Brooklyn

Så. Varit megadålig på att uppdatera nu när Alex varit här. Har inte riktigt funnits tid men nu jäklar. Majoriteten av bilderna är snodda av Alex därav 1000 bilder på mig. 

Tidig lördagmorgon och enormt pigga hoppar vi ner i tunnelbanan mot Brooklyn, Williamsburg (svennehängstället). 

Nästan precis när vi kommer upp springer vi in i en tjusig loppisbutik. Jag tyckte den var lite mer tjusig än Alex. Det fanns tydligen bedbugstallrikar som inte borde följa med hem. Hittade till slut några glas som efter noggrann inspektion fick följa med.    

Killen som inte gillar bedbugs och odiskade tallrikar. 
Efter loppisrundan gick vi till Juliette som jag har fått rekommenderat av Kattis. Fransktinspirerat. Behöver inte säga något mer va?! 
Juliette hade även en takterass som vi drack kaffe på efter maten. Jättefin och man kan hyra den för privata fester. 

Efter mat och strosande i små roliga butiker kände Alex att det var dags att lämna Bedford Avenue och upptäcka nya saker. Jag är inte lika trygg med att avvika från ett säkert spår så jobbar mycket med google maps i iphonen. <3. 
Vi gick ner till vattnet (East river state park) och sprang in i Smorgasburg, en marknad med massa godsaker. (synd bara att vi var proppmätta). Här var det två killar som sålde kall lemonad. Gott.  
Trots mätta som tusan efter brunchen kände jag att lobster roll var inget Alex fick missa så vi smällde i oss den här goda. Matkoman var total.  
Min största förlust under dagen men det fick inte plats. Fryst banan som doppades i choklad. Mums 
Efter Williamsburg tog vi båten till Dumbo och hittade lite av varje bla den här graffitimålade väggen, bröllopspar, skivbutiker. Efter Dumbo var det dags att möta upp gänget som jag skrev om nedan. På trötta ben tog vi oss in till Manhattan igen.  

No comments:

Post a Comment