October 2, 2011

Barhopping

I veckan har jag bott på ett hotell som ligger nära jobbet dvs inte nära Manhattan. För att råda bot på det åkte jag in till stan i onsdags. Jag mötte upp Linda på Jane Hotel och efter något glas vin gick vi vidare till Meatpacking. Efter att ha snikat drinkar i en klädbutik som hade något jippo gick vi in på baren där Coyote Ugly spelades in. snusksnusksnusk. På alla plan. Snuskiga gubbar, snuskig barpersonal och snuskigt som i smutsigt. Hur som, vi beställde in varsin öl och satte oss och tittade på snuskgubbarna som hela tiden ville dricka whiskeyshots med bartendrarna. Ganska snart blev vi ivägkörda från baren för dansuppvisning. Jag höll tummarna för att det skulle eldas på baren så där som de gjordes i filmen. Stor besvikelse. Istället fick vi se linedance (typ) och höra hets om att dricka mer och något om motherfuckerfuck. Efter det kände vi oss ganska nöjda och pep därifrån. Linda har också skrivit om det här.

Här någonstans går man alltså in. 

Barpersonalens dans och snuskgubbarna. Fick en ilsken tillsägelse för att jag tog kort. 

Det hängde en zillion BH:ar i baren. Slängde man verkligen BH:ar i filmen?! De kanske har utvecklat konceptet i och för sig. 

När vi gick in fick vi varsitt band på armen. Kändes värt eftersom det var 6 personer i baren. Stökigt. 

Snusksnusksnusk

No comments:

Post a Comment