October 2, 2011

The frayed knot

Ganska nära mig ligger en galen vintagebutik. Jag har sett deras möbler på craigs list och nu när jag bara har tio minuters gångväg dit tog jag en paus i Ikeaskruvandet och sprang dit. Newark street 601, Hoboken.

Japp så här heter butiken. 

Väl inne var det underbart stökigt med hur mycket bra saker som helst. 

Man glömde bort lite att det var en butik. Skulle kunnat varit en saksamlande mormors vind också. 

Bästa stället för sakletare. 

Tuff tuff. De skulle ha 100 dollares för det här så det fick stå kvar på hyllan. 

Ska den här få följa med hem? kunde inte bestämma mig så än så länge står den kvar. 

Den här var också tjusig men fick också vara kvar. 

Den här fina fick däremot följa med hem. Det är en flight box. Den agerar inte flight box hos mig utan mer som ett litet avlastningsbord. 

Uppe på flight boxen bor numer de här två sötasomsocker sakerna

2 comments:

  1. Sitter ju helt klart geografiskt ostrategiskt till för att ha ett finger med i det här spelet. Måste dock ge kredd för flight boxen!

    ReplyDelete
  2. Va gillar du den? sjukt. trodde jag aldrig.

    ReplyDelete