October 20, 2011

Sheer up lobster

Hu. Jag har precis kommit tillbaka från Kanada efter två inte så roliga dagar och försenade flyg. Mest tjat och gnat om alla tråkiga saker man kan tänka sig plus att jag hinner ju aldrig se någonting mer än flygplatser och vårt kontor. Hur som, precis innan jag åkte eller mer förra helgen var jag och Anna och ute och åt för att senare möta upp Helena och Victoria.

Vi möttes upp på Ed's Lobster bar.

Anna. 

Vi åt ostron som jag har fått en löjlig hang up på just nu. eh eftersom jag bott här i två månader nu måste jag slänga mig med engelska uttryck. 

och hummer med bröd. Knäpp grej men ack så gott. 

Så här ser en liten del av reston ut. 

och så här ser en annan del ut. Gillar att man sitter i baren och äter. 

Sen gick vi vidare till en speak easy bar på lower east side. Vi missade givetvis ingången första gången vi gick förbi. Väl inne såg det ut precis som Tiki bar i Stockholm vid st Eriksplan. Till och med drinkarna och drinkpinnarna hade samma tema. 

Här mötte vi upp Helena och Victoria. Helena pluggar här på NYU. 

Lagom mysigt stökigt ställe. 

No comments:

Post a Comment