November 26, 2011

West coast

Alla som har chansen borde åka California state route 1. Det är nog en av de finaste bilfärder jag har gjort. Visa delar av vägen är magiska. Jag och min kollega skulle alltså ta oss från Los Angeles till San Francisco med ett stopp på vägen i Santa Maria där vi har vårt bolag. Istället för att ta den snabba motorvägen åkte vi route 1. Det tog många timmar och lite illamående men det var värt det.

Magda har ju hävdat länge att vastkusten är bättre än New York. Efter den här bilfärden förstår jag vad hon menar.

Route 1. 

Vägen var inte i bästa skick alltid men  

det spelade egentligen inte så stor roll när man åkte förbi det här

och kunde drömma lite om att man en dag skulle kunna bo där. Känns i och för sig inte troligt att jag kommer göra det. Mer Magda eller Lina S.  


Magiskt. 

Hejhej. Uttråkad. 

Det är megafräckt med vatten och berg ihop. 

Kolla! man dör så fint är det. 

Efter många timmar i bilen kom vi fram till Big Sur som jag inte alls fattade vad det var förrän Magda blev exalterad över att jag var där. Det är i alla fall ett hurtigt friluftsområde. Mycket rofullt och fint. Det här fick bli det sista stoppet innan vi körde på motorvägen igen för att ta oss upp de sista milen till San Francisco. 

2 comments:

  1. JAG ÄLSKAR västkusten. Herreherregud. Hoppas att jag eller Lina kommer bo i det där huset någon gång. Och att det då ligger i LA. Och att jag eller Lina då har ett jobb (gärna som superkänd skådis). Hoppas, hoppas.

    ReplyDelete
  2. Det ser fantastiskt ut! Lika fantastiskt på vintern som på sommaren. VI måste nog bo där snarast. /LinaS

    ReplyDelete