November 24, 2011

Happy Thanksgiving.

Idag är det Thanksgiving här i USA. På jobbet har jag förstått att Thanksgiving är likartat om inte större än julafton. Jag mötte upp Anna tidigt på morgonen för att titta på Macy's Thanksgiving parad. Kaos. En miljon ungar som skrek, tjoade och tjimmade. Paraden består alltså av gigantiska heliumballonger i former av olika tecknade figurer t.ex. smurfar, Kermit, toy story figurer osv. Hela uptown var kaos och omöjligt att röra sig från västra- till östrasida. Hur som, vi köpte varsin bagel och kaffe och stod och tittade ett tag men tröttnade ganska snabbt. Istället tog vi oss efter mycket om och men till fifth avenue där nästan allt var stängt. Imorn är det nämligen Black Monday, det är samma sak om mellandagsrean. Kaos igen alltså. Vissa butiker öppnar kl 12 inatt och när Anna och jag passerade kl 9 i morse satt det folk och köade utanför Best Buy (elektronik bla). Det var alltså då 15 timmar kvar och svinkallt. Jag har hört att folk står i kö och sen säljer ut sin plats till högstbjudande precis innan rean börjar. Vet inte om det är sant. Någon på jobbet sa att förra året var det en person som blev ihjältrampad. Sanningsgraden i det vet jag inte heller. Oavsett pratar alla om det här. Jag tror dock att jag ska hålla mig inne.

Jag är lite osäker på vem det är som flyger omkring men så här såg det i alla fall ut från stället där jag och Anna stod. 

Usch stackars. 43 miljoner går det åt.

No comments:

Post a Comment