November 6, 2011

Le bon weekend

Så har Marja nu flyttat in hos mig. Känns som om hon alltid varit här och aldrig ska åka hem.  Marja är en nästintill outtröttlig person så när jag i fredagskväll trodde vi skulle sitta hemma i soffan och somna kl nio frågar hon istället när vi skulle åka in till Manhattan. phu! Av med mjukisarna och iväg till tåget.

Hit gick vi. Freemans, på lower East. Jättegott, stökigt och väldigt trevligt. Blev dock en tidig kväll, jetlag och jobbvecka tog ut sin rätt.  

Dagen efter gick vi till Cafe Gitane på Jane hotel och åt världens bästa frukost. 

Efter frukost gick vi upp på Highline. Jag har inte varit där på ett tag men det var lika fint nu. Största skillnaden var att istället för isglassar såldes det mest kaffe och varm choklad. 

På Highline sprang vi in i Kattis och Jakub. Inte sett dem på väldigt länge så fantastiskt roligt. De var på väg till en konstutställning och vi hängde på. 

Mac.

Jag är sämst. Har glömt vad konstnären heter. Det var i alla fall väldigt fint. Renässansbilder blandade med vanliga fotografier. 

Efter utställningen gick vi in på Comme des Garcons som låg precis jämte. Marja köpte en superfin börs.

Ingången till Comme des Garcons är väldigt rymdinspirerad. 

Efter konst och Comme de Garcon promenerade vi upp till Hell's Kitchens loppmarknad. Där fick vi dock inte vara kvar speciellt länge. Någon hade lämnat en väska obevakad så 1000 poliser kom och skickade hem alla loppisbesökare. Jag fick dock med mig tre ramar hem innan vi gick vidare. 

Till ett stället som gjorde pajer i alla möjliga olika sortes smaker. Vi provade old fashion apple pie. Mums. 

Marja, Kattis och Jakub. 

No comments:

Post a Comment