November 14, 2011

Saturday at the Rooster

Sen Marja kom har det varit ett fullspäckat program. Det finns så mycket jag vill visa och vi vill göra så det finns ingen tid att sitta hemma. Sömnen få ta lite stryk men vi får ta igen det när hon är tillbaka i Sverige igen. I lördags morse åkte vi upp till Harlem för att gå till en soul food restaurang som lät väldigt rolig när jag läste om den men när vi väl kom dit var det nästan helt tomt och kändes inte så kul. Vi vände i dörren och gick till Marcus Samuelssons Red Rooster istället.

Hit var det alltså vi gick. Det ligger på 125.e gatan. Utanför eldades det rökelser och spelades Michael Jackson.  

Jag hade fått för mig att det skulle vara sterilt och högblanktfräscht men det var supermysigt och hemtrevligt. 

Vi började med bloody mary.

Gott och mättande. 

Eftersom vi inte bokat fick vi inte plats här men vi satt lika bra i baren och mumsade på scrambled eggs och bröd (aka biscuit) i sås.  


Efter maten promenerade vi mätta och belåtna ner till central park för att få lite naturkänsla. 

3 comments:

  1. Bröd och sås alltså, ni måste testa! /m

    ReplyDelete
  2. Vad har Marja för skor? Jag vill se! /Magda

    ReplyDelete
  3. Det är ju jättekul att Marja är där, och att ni har massor att göra, men varför skall vi bloggläsare drabbas?! Ropen skalla, blogginlägg till alla! / Hafströmskan - en hängiven läsare

    ReplyDelete