December 4, 2011

Equality is in the air we breathe

Sista dagen i San Francisco öste regnet ner så det gick inte att ta sig så långt från hotellet. Jag hade då alla stora varuhus eller Moma att välja på. Var inte jättepepp på att springa runt upp och ner på Macy's och Bloomingdales så knatade bort till Moma istället. Det bästa jag gjort.

Dock ställer jag mig lite tveksam till San Francisco. Jag ska ge det en chans till men var inte jätte imponerad. Hade dock bara 1.5 dag så man kanske inte kan döma staden efter det. Jag trodde att det skulle vara lite ulligare och gulligare. Jag ska kolla med Magda som ska vara där ett tag nu om jag var för snabb med att döma.


Så här ser Moma ut i SF. 

Det var var en av utställningarna jag såg. En ung amerikansk fotograf som hade en ganska tragisk historia. Dog när hon var 22. Himla fina bilder av henne själv och andra kvinnor. 


Den andra utställningen handlade om jämlikhet. Väldigt fin. 

Efter att ha tittat på alla foton, skulpturer och målningar gick jag runt och och vände och lyfte på alla saker i museumbutiken. 

No comments:

Post a Comment