December 9, 2011

Korridorsfest

I tisdags när jag kom hem var det någon som hade stuckit in en liten lapp under min dörr. Så här stod det:

Seasons Greetings!
Please stop by Apt 404 for holiday dinner, drinks and dessert. We would love to met you.
Jen, Paco and Niko (our dog). 


Jag är blev så nervös. Hembjuden till främlingar. hu?! Visste inte om jag skulle skriva en tacklapp tillbaka och sticka in den under dörren. Det hela löste sig smidigt igår när deras dörr stod öppen och jag kunde bara sticka in huvudet och säga att jag kommer. Jag behövde alltså inte knacka på eller avslöjas med att sticka in en ny lapp under deras dörr. Nu när tacka-ja-processen är avklarad ser jag väldigt mycket fram emot det. Har också hört mig för om de andra grannarna ska gå och de ska de. Till och med kattkvinnan.


No comments:

Post a Comment