December 3, 2011

San Francisco

Det har hänt en miljard grejer den här veckan. Jag har varit på annorlunda teater (sleep no more), The Roots konsert, p3 sändning så har inte riktigt hunnit med att uppdatera det sista om San Francisco. Men nu händer det.

Sent fredagkväll kom vi in. Regn och blåsigt. 

Hittade hotellet som ligger nära turisttorget union square. Grejen med hotellet är att rummen är individuellt designade av olika konstnärer. 

Mitt rum var fullt med bra-att-ha-skräp. 

Till exempel en hel drös med LP skivor. 

och ena väggen var täckt med den här fototapeten. Jag älskade mitt rum.  


Hela hotellet var fullt med konst som man kunde köpa om man hittade något fint. 

Utanför hotellet såg det ut så här nästan överallt. 

Vi började dagen med att gå till Dolores park. Notera regnmolnet. 

Fortsatte vidare i Mission district för att äta brunch på det här stället. Boogalos. Jag hade ju en sån himla tur att bara ett par dagar innan jag åkte sprang jag in i en tjej som bott i SF så fick en lång lista med tips. 

Mums.


Efter brunch strosade vi runt i Mission och tittade på fina hus och gatukonst. Här kunde man vara med själv. 

Här alltså. 
Resten av dagen strosade vi mest runt och försökte se så mycket som möjligt. 

No comments:

Post a Comment