December 9, 2011

Fort Greene

Förra helgen tog jag mig till ett område jag inte varit i innan. Fort Greene i Brooklyn. Försenad (trots taxifärd) och lite vilsen hittade jag till sist, Brooklyn Public House där jag skulle träffa Erik. Public House var väldigt mysigt och efter eggs benedict, fyra koppar kaffe och miljoner idéer om en bättre värld tog vi oss ut i Fort Greene. Åh, vad fint det var. Massa små mysiga restauranger, gamla hus och liv och rörelse. Jag måste tillbaka och spana lite mer.

Brooklyn Public House alltså.

Erik med tjusig mustasch. 

Gissa om jag vill ha den där lampa. 

Flott bar hade de också. 

Väl ute sken solen och vi gick förbi en farmers market. 

Amerikanarna är bra på det här med att julpynta. Överallt färgglada lampor och rosetter. Efter att ha strosat lite åkte jag tillbaka till Manhattan och gav mig ut i julstressen. Blev utmattad efter bara några kvartar och fick åka hem och vila innan jag skulle på middag hos Anna. 

No comments:

Post a Comment