August 8, 2011

Everyday life

Inte riktigt så att jag har ett vardagsliv ännu. Några säger att man aldrig får det här. Men vissa saker passerar jag nästan varje dag vilket gör att det känns lite tryggt och som om att jag börjar känna mig hemma.

Varje dag står den här glassbilen i samma hörn. Jag har fått höra att det är poppis med de här "matbilarna" plus att de kan servera allt möjligt. Fast varje bil har sin specialitet. Så alltså inte allt möjligt i samma bil. 

Tunnelbanasystemet börjar också kännas bekant. Sen jag kom har det varit ca 35 grader och helt stilla här nere. Finns platser jag hellre vill vara på när jag står och väntar på tåget. 

Det börjar också bli en vana att gå förbi Carlos' Bake Shop och dess hysteriskt långa kö.  MTV sänder en TV show (cake boss) om det här bageriet och folk från hela New Jersey åker hit och ställer sig i kö i flera flera timmar för att få köpa de mumsiga godsakerna. Ungefär som Ullared. 

Okej, det här stället går jag inte förbi ännu men det ligger ca 100 meter från min blivande port så fr om 1 oktober kommer jag passera här varje dag.  Jag tycker det ser himla mysigt ut i alla fall. 

No comments:

Post a Comment