August 26, 2011

Preparing for Irene

Ju mer dagen har gått ju mer har mina kollegor tillsammans med media skrämt upp mig. Jag har förstått att det här med att inte ha någon mat hemma var lika med k a t a s t r o f så efter jobbet fick jag åka till en något panikartad mataffär. Stegade in med en något förvirrad uppsyn, hur?! vad?! Det hela resulterade i att jag mest sprang runt och slet till mig det som andra tog och fick sen köra ett varv till och lägga tillbaka allt. Hejdade mig dock vid konservhyllan som i princip var tom. Plockade på mig fyra brukar pasta bolognese (yummi) men kom på att jag aldrig skulle kunna värma den där sörjan om/när strömmen försvinner så ställde snällt tillbaka dem. Rafs! så var de borta.

Det jag fick med mig var i alla fall. Grekisk yoghurt, fyra bagels, tolv ägg, cream cheese och en liten låda hallon. Sådärja. Rustad. Lite orolig känsla i magen av att jag har missat något väsentligt.  

Av någon anledning var hallon- och blåbärshyllan tömd. Jag blev stressad och rafsade åt mig någon av de sista. Oklart.

Konserverna. Mums. 

Och till sist vattenhyllan som var helt länsad. fanockså.



No comments:

Post a Comment