August 28, 2011

Irene has moved on

Så har ju då Irene varit här och härjat. Media drog på lite väl mycket. Jag har sovit tryggt och lugnt hela natten i väntan på att det skulle dra igång idag men när jag vaknade och tittade ut såg jag att mataffären öppnat och folk var och handlade. (Det här med att folk är och handlar är en stor gåta för mig eftersom egentligen skulle man inte ens kunna lämna huset och borde samlat på sig lite smått och gott.)

Klockan 11 tog jag mig utanför dörren för att titta på vad Irene hade ställt till med. Det var inte speciellt mycket faktiskt. Allt verkar ha gått bra. Några gator som är fyllda med vatten men det verkar sjunka undan ganska snabbt.

Jag hittade löv på marken.

Och på ett annat ställe lite mer löv och plastflaskor.

En avbruten gren

En ingång som var tejpad och skyddad av sandsäckar.

Omkullblåsta tidningsställ.

No comments:

Post a Comment