August 14, 2011

Phone, flea and Friday

Så var det äntligen fredag. Hade bestämt träff med Hanna i East Village eller det är inte helt sant. Vi ses ungefär vid mitt tågstopp dvs i West Village och så får Hanna plocka upp mig eftersom jag inte hittar någonstans. Samma procedur när jag ska åka hem. Blir alltså följd till tåget.  Nästa vecka då jäklar ska jag hitta själv.
Vi gick till en resto som är ett snabbmatsställe men väl där inne fanns ett litet hemligt telefonbås. Så hemligt att det inte ens gick att få en skarp bild.

Den superhemliga telefonen var ringklockan in till baren som låg vägg i vägg med snabbmatsstället och telefonkiosken är vägen in. Hanna weala och deala lite så att vi fick komma in.

Väl inne fick man inte fota omgivningen så fotade Hannas drink istället. Drinklistan var enormt tjusig och avancerad, precis som drinkarna. 

Även om man inte fick fota var den här för rolig för att låta bli.

När drinkarna var slut gick vi vidare till The Flea Market för middag.

De hade massor av franska skyltar. Gillas.


Eftersom stället hade franska skyltar fanns det bara en sak att beställa. Moule Frites.


Efter middagen mötte vi upp lite annat folk och drack rött bubbel. Sen blev jag toktrött, blev följd till tåget och sen bar det av till andra sidan sundet. 

Home sweet home



No comments:

Post a Comment