August 26, 2011

Hurricane Irene

Den här veckan har NYC drabbats av en jordbävning och nu till helgen är Irene på väg in. Det är ett stort pådrag i media om orkanen och folk ombeds att lämna kustområden innan man tvångsevakuerar. Vi har lite svårt att avgöra om det faktiskt är en stor fara eller om amerikanarna drar på när något sånt här händer för att vara "covered". En av mina kollegor menar att borgmästaren inte gjorde så bra ifrån sig i snöstormen och nu vill jobba upp det förtroendet. En annan kollega säger att när han var i matbutiken igår var det katastrofstämning och vissa hyllor var helt tömda. Jobbigt för jag har inget hemma och tänkte handla i helgen. suck.

Hur som så säger mina kollegor att eftersom jag bor så nära kusten borde jag vara beredd och kolla vart jag ska ta vägen om de måste evakuera (hu?), hålla mig borta från fönster och försöka få tag på lite mat. Har också fått två Atlas Copco ficklampor om strömmen skulle försvinna.

På lördagkväll kommer Irene att dra in och härja under natten och vidare på söndagen. Jag hoppas mitt 40 våningshus håller och att jag får behålla strömmen. Allra helst hoppas jag så klart på att Irene missar oss helt.

No comments:

Post a Comment