August 3, 2011

Framme

Tre bra kaosdygn har gått.

Dag 1
Landade, åkte till hotellet, sprang till ett köpcenter för att handla mat och sen ut och kolla på lägenheter till kl var 21 dvs 3 svensk tid. Kollade egentligen bara på två så högst oklart vad som tog tid. En var skräp men den andra var himla fin. Den ligger dock exakt 13 minuter från tåget och jag hade tänkt mig något närmare. Kanske är jag dumsnål nu?!

Dag 2
En taxi tar mig till jobbet, där rundtur med 1000 nya ansikten, vi åker till Hertz plockar upp min bil och sen är jag on my own. Ingen gps och superstressad för jag ska tillbaka till Hoboken och kolla på ännu fler lägenheter. Lyckas hitta en gps på jobbet och sen högsta fart. Körde givetvis vilse och blev försenad plus att jag i garaget trodde att en övervakningskamera var en streckkodsläsare som inte riktigt funkade. Jag gick ut ur bilen och viftade glatt med min streckkod framför så att porten skulle öppnas..å jo kameran satt i taken så för att nå var jag tvungen att hoppa och vifta samtidigt..Jag är kompis med portvakten nu iaf.

Lägenheten var ganska bra men inte lika fin som den dagen innan men helt ok och läget är lite bättre. Dock måste jag vänta till 1 okt innan jag får flytta in. Kollade på en nybyggd också men det var det tråkigaste jag har sett i hela mitt liv.

Dag 3
När jag kör till jobbet bränner jag rätt igenom vägtullarna utan att betala. Man skulle tydligen köra i en speciell fil om man inte registrerat sig. hu?! De på jobbet tror jag klarar mig eftersom jag har en hyrbil. Vi får se.

Normal dag på jobbet, registrerar mig för vägtull, mejlen slutar funka, planerar hur vi ska lägga upp året etc. När jag kör hem öser det ner och jag kör vilse 1 miljard gånger och alla skyltar börjar peka mot New York City. Panik. Lyckas hamna  precis framför Holland Tunnel men kör in på en mack och trixar lite så att jag kommer ut bakvägen. A l d r i g i mitt liv att jag vågar ta bilen över till Manhattan. Det som normalt tar 40 min att köra tog 2 timmar plus att jag korsade ganska många heldragna linjer.

No comments:

Post a Comment